چاپ کارت

مرکز چاپ کارت, چاپ انواع کارت pvc, طراحی کارت pvc ,دستگاه چاپ کارت pvc ,چاپ رنگی pvc, اموزش روش چاپ کارتها, خدمات چاپ رنگی کارت پی وی سی, مشخصه چاپ کارت pvc, راهکار بهتر کارت pvc, چاپ جدید pvc, خدمات چاپ افست کارت pvc, طرح کارت پی وی سی pvc, پرینتر کارتpvc

چاپ کارت

مرکز چاپ کارت, چاپ انواع کارت pvc, طراحی کارت pvc ,دستگاه چاپ کارت pvc ,چاپ رنگی pvc, اموزش روش چاپ کارتها, خدمات چاپ رنگی کارت پی وی سی, مشخصه چاپ کارت pvc, راهکار بهتر کارت pvc, چاپ جدید pvc, خدمات چاپ افست کارت pvc, طرح کارت پی وی سی pvc, پرینتر کارتpvc

آشنایی با چاپ افست




  آشنایی با چاپ افست  


افست یکی از تکنیک های چاپ می باشد که برای تیراژهای بالا کاربرد دارد. امروزه به صورت گسترده ای از افست جهت چاپ انواع کتاب ، مجله ، بروشور و کاتالوگ ، پوستر و هر چیزی که قرار است بر روی کاغذ و کیفیت بالا چاپ شود استفاده می شود. سایز دستگاه های چاپ افست بر اساس مدل از 35x50cm تا 100x70 mm متغیر می باشند .


چاپ افست


در چاپ افست از مدل رنگ CMYK استفاده می شود که شامل چهار رنگ آبی (Cyne)، قرمز (Magenta)، زرد (Yellow) و مشکی (Black) می باشد که هر رنگ به صورت جداگانه بر روی کاغذ چاپ می گردد.  پس از آن عمل ترکیب رنگ روی کاغذ  انجام میگیرد . برخی از پرینترهای چاپ افست فقط یک ستون رنگ دارند، به صورتی که در هر بار مکش کاغذ فقط قادر هستند یک رنگ را بر روی کاغذ چاپ کنند . برخی از پرینترها نیز به صورت دورنگ یا چهاررنگ می باشند که در دستگاه های 4 رنگ، چاپ هر چهار رنگ به صورت همزمان با یک بار مکش انجام می گیرد. لازم به ذکر است که برخی از دستگاه های چاپ افست وجود دارند که به صورت 5 رنگ می باشند این پرینترها علاوه بر چاپ همزمان 4 رنگ CMYK قادر هستند چاپ رنگ پنجم که ممکن است، نقره ای، طلاییی یا رنگ های ساختگی باشد  را انجام دهند . 

 


تفاوت سیستم چاپ افست جدید و قدیمی


از آنجایی که چاپ رنگ ها در سیستم چاپ افست به صورت جداگانه انجام می گیرد تطبیق دقیق رنگ ها بر روی هم در کیفیت چاپ بسیار موثر می باشد. تطبیق رنگ ها در پرینترهای قدیمی به صورت دستی و توسط سیستم های مکانیکی انجام می گرفت ، که در برخی مواقع موجب سایه دار شدن عکس ها و نوشته ها می شد. اما در سیستم های چاپ افست جدید، تطبیق رنگ به صورت کامپیوتری و توسط پرینترهای دیجیتال انجام می گیرد . در این نوع سیستم ها اپراتور نقش زیادی ندارد، و می بایست کاربران سیستم قادر به کار با کامپیوتر باشند.





انواع چاپ


چاپ تک کارت پی وی سی(سینگل):

در روش چاپ تک کارت پی وی سی، کارت های سفید و خام که هیچ نوع طرح و یا چاپی ندارند، به چاپخانه ارسال می شوند و چاپ کارت پی وی سی به وسیله ی دستگاه های افست پی وی سی روی آن ها انجام می گیرد. این روش ترکیبی از روش چاپ کارت افست pvc و چاپ دیجیتال کارت پی وی سی می باشد. در این حالت طرح ثابت روی کارت پی وی سی با تکنیک افست صورت می گیرد و اطلاعات متغیر مانند کد ملی ، مشخصات فردی، چاپ کد، اسکرچ و … توسط دستگاه دیجیتال صورت می پذیرد. 





چاپ شیت پی وی سی(لمینیتی):

چاپ شیت pvc یا همان چاپ لمینتی در تیراژهای بالا مورد استفاده قرار می گیرد. در این نوع از چاپ، تولید کارت پی وی سی و چاپ روی آن به صورت همزمان صورت می گیرد. برای دوام و ماندگاری چاپ بر روی کارت ها یک لایه ی براق و لمینیت بر رونی آن ها زده می شود و چاپ در زیر لایه ی overlay انجام می گیرد. 


چاپ دیجیتال کارت پی وی سی : 

چاپ دیجیتال کارت pvc مناسب تیراژهای پایین بوده و در مواردی که اطلاعات متغیر مانند نام و تصویردر کارت وجود دارد استفاده می شود. در چاپ دیجیتال کارت پی وی سی عملیات چاپ توسط دستگاه های چاپ دیجیتال صورت می گیرد که این کار به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم انجام می گیرد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.