چاپ کارت

مرکز چاپ کارت, چاپ انواع کارت pvc, طراحی کارت pvc ,دستگاه چاپ کارت pvc ,چاپ رنگی pvc, اموزش روش چاپ کارتها, خدمات چاپ رنگی کارت پی وی سی, مشخصه چاپ کارت pvc, راهکار بهتر کارت pvc, چاپ جدید pvc, خدمات چاپ افست کارت pvc, طرح کارت پی وی سی pvc, پرینتر کارتpvc

چاپ کارت

مرکز چاپ کارت, چاپ انواع کارت pvc, طراحی کارت pvc ,دستگاه چاپ کارت pvc ,چاپ رنگی pvc, اموزش روش چاپ کارتها, خدمات چاپ رنگی کارت پی وی سی, مشخصه چاپ کارت pvc, راهکار بهتر کارت pvc, چاپ جدید pvc, خدمات چاپ افست کارت pvc, طرح کارت پی وی سی pvc, پرینتر کارتpvc

انواع کارت اسکرچ


انواع کارت اسکرچ


مصارف کارت اسکرچ


پوشش امنیتی اسکرچ در موارد گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرد. در همه ی موارد استفاده ی آن لازم است که یک شماره ی امنیتی با نام پین کد (pin code)، شمــاره ی رمز (password) و یا کد فعـــال سازی (activation code)، بر روی کارت چاپ شود. سپس تمام موارد امنیتی به وسیله ی یک لایه ی محافظ به نام اسکــرچ (scratch) پوشانده می شود. جهت مشاهده ی این اطلاعات می بایست این لایه ی اسکرچ دار را خراشید. به این نوع کارت هایی که دارای پوشش اسکرچ می باشند کارت ویزیت شماره دار، کارت ویزیت اسکرچ دار، اسکرچ کارت، و یا کارت رمزدار نیز می گویند.



عمده مصـارف کارت اسکـرچ (scratch) 


  • کارت قرعه کشی
  • کارت فعال سازی جهت فعـال سازی نرم افزار خاص
  • کارت شـــارژ (کارت تلفن، کارت اینترنت، ADSL، کارت عضویت)
  • کارت تضمین و یا کنترل اصالت کالا



انواع کارت اسکرچ


کارت های اسکرچ دارای انواع گوناگونی هستند که متناسب با نیاز مشتـری تهیه می شوند. در ادامه انواع آن ها را برشمرده ایم.


  • کارت اسکرچ سلفونی 
  • کارت اسکرچ لمینتی 
  • کارت های اسکرچ ur
  • کارت های اسکرچ بلک لیر
  • کارت های اسکرچ pvc


کارت های اسکرچ سلفونی 


کارت های اسکرج سلفونی از ساده ترین و رایج ترین نوع کارت های اسکرچ می باشد. طریقه ی چاپ این مدل به این صورت است که ابتدا اطلاعات امنیتی بر روی مقوای 250 گرم گلاسه چاپ می شود و پس از آن کد می خورد. در ادامه یک لایه ی سلفونی بر روی یک یا دو طرف کارت متناسب با نیاز مشتری کشیده می شود. کارت ها پس از انجام عملیات اسکرچ شدن برش خورده و به مشتری تحویل داده می شوند.



کارت های اسکرچ لمینتی 


کارت های اسکرچ لمینتی برای اپل آیدی ، کارت تلفن و شبکه های مجازی مناسب می باشند. این نوع کارت ها بسیار مقاوم بوده و قیمت آن ها تقریبا بالاست.



کارت اسکرچ uv


کارت اسکرچ uv برای تیراژ های بسیار بالا مناسب می باشد. استفاده از این نوع کارت ها موجب کاهش هزینه ها می شود. در این نوع کارت ها به جای سلفون یا لمینت از روکش uv برای پوشاندن کارت استفاده می شود.



کارت اسکرچ بلک لیر


کارت اسکرچ بلک لیر مورد استفاده در کارت شارژهای تلفن همراه می باشد. این دسته از کارت های اسکرچ دار نسبت به سایر کارت های نام برده امنیت بالاتری دارد. کارت های بک لیر بر روی کاغذهایی چاپ می شوند که در میان کاغذ نوار مشکی رنگی که نور را از خود عبور نمی دهد قرار دارند. سایه ای که روی این کاغذ به وجود میاید باعث می شود که رمز روی کارت فقط با خراشیدن لایه ی اسکرچ قابل مشاهده باشد. 



کارت اسکرچ پی وی سی


در تولید کارت اسکرچ پی وی سی همه ی مراحل چاپ کارت پی وی سی اسکرچ دار بر روی لایه ای از جنس pvc از300تا760  میکرون صورت می گیرد. مراحل تولید آن بدین صورت می باشد که ابتدا یک طرح ثابت که از پیش مطابق با سلیقه و نظر مشتری طراحی شده است، برروی کارت ها چاپ می شود. پس از آن اطلاعات امنیتی متغیر به وسیله ی دستگاه پرینتر بر روی کارت های پی وی سی درج می گردد. در انتهای عملیات چاپ کارت پی وی سی  نیز پس از اسکرچ شدن کارت، عملیات قالب خوردن آن ها انجام گرفته و به مشتری ارائه می گردد.